Indhold

04.01.17 14:30

Ændret den 30.01.17

Temadag om undervisningsobservation som kvalitativ og nødvendig data

Temadag om undervisningsobservation som kvalitativ og nødvendig data
Den 10. maj inviterer KLK til temadag, hvor vi sætter fokus på, hvordan du som leder kan arbejde med undervisningsobservation, så du både styrker kompetencerne hos den enkelte medarbejder og læringsprocesserne hos eleverne.

Onsdag den 10. maj 2017 åbner vi dørene i KL-huset til en temadag om undervisningsobservation. Gennem introduktion til anerkendte metoder og praktiske eksempler vil vi sætte fokus på, hvordan du som leder kan arbejde med undervisningsobservation og samtaler om konkret undervisning, sådan at du både styrker kompetencerne hos den enkelte medarbejder og læreprocesserne hos eleverne. Og sådan at du samtidig er med til at give skolen som helhed et løft.

Du får bl.a.:

• Inspiration til, hvordan du kan starte, og/eller hvordan du trinvis kan komme videre med den nuværende observationspraksis, så din fremgangsmåde er med til at udvikle en professionel datakultur på skolen

• Konkrete redskaber til at opbyggeen organisatorisk ramme om lederteamets observationer, der bidrager tilorganisatorisk læring

• Forslag til, hvordan du kan samarbejde med skolens vejledere om opgaven

• Lejlighed til at erfaringsudveksle medandre skoleledere

Oplægsholderne vil være distriktsskoleleder Per Kjær og pædagogisk leder Merete Brodersen begge fra Hedegårdsskolen i Ballerup, leder- og uddannelseskonsulent Malene Ringvad samt chefkonsulent i KLK Claus Herbert.

Læs mere og tilmeld dig på tilmeld.dk/undervisningsobservation


KL's Konsulentvirksomhed   Weidekampsgade 10   Postboks 3370   2300 København S   tlf. 3370 3321

Annonce

Annonce