03. december 2018
Rasmus Onslev Kremmer
Rasmus er chefkonsulent i Komponent. Han bruger det meste af sin tid på Komponents kommunikation - herunder hjemmeside, nyhedsbrev, sociale medier og strategiske kommunikation. Samtidig er han projektleder på forskellige projekter.
Derudover arbejder han med strategisk kommunikation og formidlingsopgaver i forskellige projekter og partssamarbejder som fx Væksthus for Ledelse, Fremfærd og AUA.
Rasmus har en bred forståelse for formidling og kommunikationsmuligheder i projekter, og han ved, hvilke kanaler det giver mening at bruge i forhold til forskellige målgrupper.
Specialistområder
- Strategisk kommunikation
- Skrive og redigere artikler og publikationer
- Sociale medier
- Web
Udvalgte projekter
- Fremfærd: Tillidsbaseret rengøring. - Projektet ser nærmere på, hvordan der kan styres og ledes tillidsbaseret på rengøringsområdet i kommunale organisationer
- AUA: Fremtidens opgaver og kompetencer i kommunernes it-funktion. - Projektet har undersøgt de kommunale it- og digitaliseringsfunktioners opgaver og kompetencebehov
- AUA: Fremtidens skolesekretær – opgaver og kompetencer. - Projektet har undersøgt, hvilke opgaver skolesekretærerne typisk sidder med, og hvilke kompetencer der er brug for
- AUA: Beskæftigelsesfremme og mikromobilitet. - Projektet ser på muligheder for at få unge akademikere til at søge job i land- og yderkommuner samt at få akademikere, der er ansat i kommunerne, til at gøre brug af mikromobilitetsforløb
- AUA: Synlig rengøring efter folkeskolereformen. - Projektet kigger på, hvilke udfordringer folkeskolereformen og aftalen om lærernes arbejdstid giver for rengøringspersonalet
- Fremfærd: Samskabelse med borgere med særlige behov. - KLK stod for formidlingen i projektet, der samlede erfaringerne fra fem kommunale projekter om samskabelse og borgere med særlige behov
- Væksthus for Ledelse: Ledelse af velfærdsalliancer. - Projektet kiggede på topledelsens betydning for organisationens arbejde med at udvikle velfærdsalliancer
- Væksthus for Ledelse: Ledelse af forandringer. - Projektet undersøgte, hvilke forandringer der fylder for offentlige ledere, og hvordan de kan arbejde med dem
- Væksthus for Ledelse: At lykkes som leder af fagprofessionelle. - Projektet kom frem til fem anbefalinger til, hvad man som leder af fagprofessionelle skal være opmærksom på for at lykkes
- Væksthus for Ledelse: Projekt om centerchefer. - Projektet undersøgte, hvad man skal kunne for at lykkedes som centerchef, og hvilke krav centermodellen stiller i forhold til topledelsen
- Væksthus for Ledelse: Fra medarbejder til leder. - Projektet handlede om, hvordan det er at skifte rolle fra medarbejder til leder
- AUA: Rengøring på ældreområdet og daginstitutioner. - Projektet kom med anbefalinger til, hvordan rengøringen kan forbedres på ældreområdet og i daginstitutionerne
- AUA: Rengøring på skoleområdet. - Projektet kom med anbefalinger til, hvordan rengøringen kan forbedres på skoleområdet
- Væksthus for Ledelse: Erfarne Ledere. - Projektet undersøgte, hvordan,man motiverer og fastholder de erfarne ledere til at blive på arbejdsmarkedet
- AUA: Fremtidens HR-funktion. - Projektet undersøgte, hvilke opgaver kommunernes HR-funktion primært bestrider, og hvilke kompetencer der er brug for fremover
- AUA: Fremtidens Økonomifunktion. - Projektet så nærmere på økonomifunktionens rolle, herunder opgaver. Det blev bl.a. konkluderet, hvilke kompetencer fremtidens økonomimedarbejdere skal besidde
- Væksthus for Ledelse: Ledelse af ledere. - Projektet beskriver god ledelse af ledere, herunder hvad ledere forventer af deres chefer og vice versa
- Væksthus for Ledelse: Ledere i 1. række. - Projektet ser på, hvad der kendetegner førstelinjelederne. Hvem er de? Hvad laver de? Og hvilke betingelser har de for at udøve ledelse?
- AUA: Pædagogers karriereveje. - Projektet beskriver nogle af de karrieremuligheder og -veje, der er for pædagoger
- Videncenter for Velfærdsledelse. - Videncentret var et samarbejde mellem Danske Regioner, Moderniseringsstyrelsen og KL, hvor formålet var at indsamle, opbygge og formidle viden om velfærdsledelse i praksis. Det skete bl.a. ved at igangsætte og følge konkrete projekter om god ledelse for velfærdsområderne
- Væksthus for Ledelse: Leder in spe. - Projektet handlede både om at opfordre bibliotekarer til at søge lederstillinger og om at hjælpe dem med at afklare og udvikle deres potentiale.
Udvalgte publikationer
- Fremtidens skolesekretær - nye opgaver og kompetencer
- Alle kan bidrage -Erfaringer fra fem kommunale projekter om samskabelse og borgere med særlige behov
- Fremtidens ledelse på ældreområdet – nye udfordringer og nye muligheder
- Hold skolen ren! – en miniguide om rengøring på skoler.
- Fra medarbejder til leder
- Nye ledelsesveje i den offentlige velfærd – et spørgsmål om tillid
Udvalgte artikler
- 15 gode råd til at forløse potentialet hos borgere med særlige behov
- Tværgående opgaver kræver særlig ledelse
- Få 4 simple råd til innovationsprojektet
- Hold talenterne varme
- Talentforløb skal være springbræt
- Sæt gang i de store tanker med små glimt
- Hjælp dine medarbejdere med at blive ledere
- De sidste år som leder
- HR skal byde lederne op til dans
- Uddannelse er et fælles gode
- Kompetenceudvalget sætter kursen